• Про нас
  • Доставка і оплата
  • Гарантія та сервіс
  • Статті та огляди
  • Контакти
  • Акційні товари

Що потрібно знати про експлуатацію човнового мотора

Дата: 20.03.2021 Переглядів: 13659 Коментарі: 0

Найактуальніше питання, яке виникає у більшості українських рибалок буквально після кожної риболовлі: як промити систему охолодження човнового мотора? І чим? Проблема ця, в зв'язку з глобальним потеплінням, актуальна для всіх внутрішніх водойм на території України. Навесні і на самому початку літа паводок несе багато піску, бруду, глини, всіляке сміття. Влітку вода через цвітіння і розрослися водоростей перетворюється в густий «зелений борщ».

За Інструкцій для користувачів (російською мовою), які йдуть в комплекті з усіма ПІДВІСНИМИ ЧОВНОВИМИ МОТОРАМИ , представленими в нашому Інтернет-магазині ОПТИМУС. Система охолодження будь-якого ПЛМ повинна в обов'язковому порядку промиватися проточною прісною водою після кожної рибалки на морі в солоній морській воді. Така ж схема для промивання і після риболовлі на річці або водосховищі. Шланги приєднуються до водозабірних отворів, двигун включається на нейтральній передачі, і протягом декількох хвилин система повністю промивається.

Водяний струмінь з контрольки (контрольного зливного отвору) повинна:

  • викидатися струменем
  • вода повинна бути чистою.

якщо:

  • струменя з контрольки немає взагалі
  • вода ледь капає, і йде брудна
  • з контрольки ллється «окріп».

Мотор треба везти на станцію техобслуговування.

«Умільці» з Інтернету пропонують промивати систему охолодження ПЛМ: кока-колою, содою, білизною, побутовими миючими засобами ... Але, якщо система охолодження серйозно засмітилася, або деформувалася крильчатка водяної помпи, ці «народні засоби» вже навряд чи допоможуть, а тільки можуть посилити аварійне стану Вашого підвісного двигуна.


Знімні і замінні деталі ПЛМ

 

Як підібрати свічки запалювання для човнового мотора?

Ставте тільки однотипні. Такі ж, які вже стоять на Вашому двигуні. Маркування можна подивитися в Технічному паспорті. Свічки запалювання до човновим двигунів всіх відомих водно-моторних брендів сьогодні завжди є у вільному продажу в Україні, і з їх купівлею / заміною ніяких проблем не виникає.

Який гвинт краще для човнового мотора?
За замовчуванням основна маса підвісних човнових двигунів комплектується трилопатевими алюмінієвими або сталевими гребними гвинтами з оптимальним (усередненим) діаметром і кроком. Адже виробник не знає: де, і як Ви будете експлуатувати свій ПЛМ. Одна справа, коли Ви в поодинці на 3-х метрової ПВХ-човні з двотактним двигуном MERCURY 9,9 M NEWбудете розтинати тиху водну гладь на якомусь водосховище. І зовсім інше: коли на такий же, але завантаженої триметрової човні-ПВХ з тим же подвесняком Mercury 9,9 M New будете йти вдвічі / втрьох з друзями рибалками / мисливцями проти сильного річкової течії. Фірмові гребні гвинти практично для будь-яких моделей човнових моторів купити зараз не проблема. І при необхідності, в залежності від конкретних умов експлуатації на водоймі, їх можна змінювати, встановлюючи на свій ПЛМ:

  • або «швидкісний» гребний гвинт
  • або «вантажний» ( «тяговий») гребний гвинт.

Необхідні конкретні розрахунки по діаметру і кроку гребного гвинта по кожному човнової мотора окремо, якщо пошукати, можна знайти в Інтернеті на сайтах водномоторніков. Не маючи ж серйозного досвіду, без конкретних розрахунків самостійно змінювати гребний гвинт на своєму ПЛМ експерти не рекомендують.

При «неправильному» гребному гвинті:

  • або падає потужність і швидкісні показники
  • або, навпаки, зростають навантаження на всі основні вузли і механізми бензинового ПЛМ.

І за досить короткий термін своїми руками Ви просто «угробите» свій же підвісний човновий двигун.


Паливно-мастильні матеріали. Чи можна заливати автомобільне масло в двигун для човна?

 

Цього робити ні в якому разі не можна. Для бензинових підвісних човнових двигунів виробляється / продається спеціальне масло:

  • для приготування паливної суміші для 2-х тактних моторів
  • і для заправки в масляні картери чотиритактних.

Автомобільне масло розраховане на автомобільні двигуни працюють на середніх оборотах 2000-4000 в хвилину. А навіть малопотужні бензинові човнові мотори буквально за кілька секунд «розганяються» до 5000-6000 оборотів в хвилину. Тому економити на спеціальному маслі для човнових двигунів не потрібно.


Зниження потужності. Як перевірити компресію в човнової моторі?

 

Це питання виникає в основному в двох життєвих ситуаціях:

  • коли падає потужність в човнової двигуні
  • коли хтось купує б / у мотор і хоче дізнатися його реальну потужність, на що мотор здатний після тривалої (або короткочасною) експлуатації попереднім власником.

Перевірити компресію можна самому. Але для цього Вам доведеться придбати спеціальний прилад: компрессометр. Тому простіше відвезти свій мотор (або той б / у, який Ви хочете придбати) в фірмовий сервіс. Там компресію Вам виміряють швидко, професійно, і за символічну плату.


Тривала або короткочасна консервація ПЛМ. Як зберігати човновий мотор взимку?

 

Взагалі-то, по «Інструкції користувача» консервація мотора повинна проходити на фірмовій станції ТО. Але можна зробити це і в домашніх умовах самостійно:

  • зливається пальне
  • промивається система охолодження
  • мотор протирається, змащується, де треба ставляться заглушки (в «Інструкції користувача» до будь-якого ПЛМ все це докладно розписано).

Шкода, що у нас ці Інструкції або взагалі не читають, або НЕ дочитують до кінця. Ідеальний варіант зберігання підвісного човнового двигуна: в вертикальному / робочому положенні. У продажу є спеціальні ручні візки, чимось схожі на знамениті «кравчучки». Тільки побільше, і поупорістее. Для перевезення човнових моторів і їх зберігання в вертикальному положенні. Або такий вертикальний стенд можна змайструвати самому. Бажано щоб Ваш човновий мотор зимував в опалювальному приміщенні, або щоб там була хоча б мінімальна плюсова температура. За відгуками ж і коментарям наших вітчизняних рибалок, мисливців і любителів водних подорожей багато зберігають свої бензинові ПЛМ на балконах в звичайних панельних багатоповерхівках і в неопалюваних гаражах.

Поділитися у соц. мережах

Коментарі

Написати коментар

Рекомедовані статті