• Про нас
  • Доставка і оплата
  • Гарантія та сервіс
  • Статті та огляди
  • Контакти
  • Акційні товари

Які човнові мотори краще?

Дата: 19.03.2021 Переглядів: 20534 Коментарі: 0

У цій статті ми постараємося коротко розповісти:

  • які бувають човнові мотори
  • яких помилок слід уникати при виборі оптимального човнового двигуна
  • а також відповімо на деякі, найбільш поширені питання від наших потенційних клієнтів по експлуатації моторів для човнів і катерів.

У нашому Інтернет-магазині ОПТИМУС представлені два основних види ПЛМ (підвісних човнових моторів):

Перші: більш потужні, розраховані на подолання великих відстаней на блакитних акваторіях. Другі: безшумні, оснащені гребними гвинтами-незацепляйки, що дають можливість пересуватися на будь-якому плавзасобі по самим зарослим мелководьям українських водоймищ, річок і озер.

Бензинові двигуни

Як підібрати човновий мотор, щоб він ідеально встав на транец Вашого плавзасоби, злившись з ним в єдине ціле?
Ідеальний варіант, коли на вашої човні або на катері встановлені і бензиновий, і електричний двигуни.

Саме так, наприклад, оснащені катера рибальських гідів у всьому світі.
Між перспективними уловистими точками вони пересуваються використовуючи потужність і швидкість бензинового двигуна, а , по прибуттю на місце, маневри допомагає здійснювати безшумний електричний мотор.

Але більшість рибалок позбавлені можливості мати в своєму розпорядженні такі дорогі плавкомплекти.
Тому човни і катери оснащуються найпоширенішими бензиновими ПЛМ з пластиковими, алюмінієвими або сталевими гребними гвинтами.

Існують ще відмітні бензинові ПЛМ, або моделі зі знімними водометними насадками. Але в Україні вони не знаходять широкого застосування, і залишаються поки якоїсь технічної екзотикою.
Тому, щодо човнових двигунів, потужність підбирайте з рекомендацій виробників човнів. Якщо в паспорті на човен вказано максимально допустимий двигун до 10 кінських сил, то так і повинно бути. А ви оберете 3, 5 або 10 л. с., це буде залежати від того, які завдання ви ставите вашого комплекту, ну і на який бюджет розраховуєте.
Купуючи бензиновий мотор 2,5-4 л. с. на моторний човен 3 м, знайте, про глиссирования мови бути не може - це не висока швидкість, до 15 км / год, але однозначно не веслування веслами. А ось деякі двигуни в 5 к.с. при мінімальному завантаженні тієї ж 3-х метрової моторки можуть вас прокатати з вітерцем, та ще й вивести на глісер, що збільшує швидкість пересування і зменшує витрату палива.
Якщо ж немає потреби рухатися далеко і швидко. А тим більше займатися обслуговуванням двигуна: готувати суміш бензин-масло, стежити за стороною перевезення двигуна, їздити на сервіс для тих. огляду і платити кожен раз при цьому гроші. То вам підійде електричний двигун, обслуговування його полягає у своєчасній зарядці акумуляторної батареї і все. Швидкість руху на максимальній передачі 5-7 км / год, час роботи двигуна обмежена тільки ємністю акумуляторної батареї, а цей запас по місткості ви можете вибрати будь-який, акумуляторних батарей для електродвигунів Зараз велика кількість. Ну і друге обмеження - швидкість на якій ви пересуваєтеся. У більшості випадків, для нескладних завдань, електромотор для човна - це ідеальне рішення.


«Дивні» параметри потужності в назвах бензинових ПЛМ

у чому вимірюється потужність човнових моторів працюють на бензині? Традиційно одиницями виміру тут є умовні «кінські сили».
Виробники човнів, катерів, яхт у всьому світі зазвичай в технічних характеристиках / паспортах вказують гранично допустиму потужність бензинового двигуна, який можна встановлювати на знімний або стаціонарний транец конкретного плавзасоби.
Мотори, потужність яких хоча б на одну к.с (кінську силу) перевищують зазначений виробником граничний показник, купувати і встановлювати на транец категорично не рекомендується.
Тому що на воді, особливо при русі завантаженого плавзасобу з пасажирами на борту на великій швидкості, це може привести до непередбачуваних наслідків.

Деякі відвідувачі нашого Інтернет-магазину Optimys.com.ua задають питан з з приводу японських і китайських підвісних човнових моторів з «дивними» показниками потужності: припустимо, TOHATSU M9.8BS , або PARSUN T9.8BMS .
Навіщо потрібен цей відхід від округлено показника потужності на десяті частки, які за великим рахунком перевірити на практиці неможливо? Це спроба виробників підлаштуватися під законодавчі норми в різних країнах світу. Наприклад, російський Далекий Схід, Сибір, Заполяр'я, де човни і катери в теплу пору року є не розкішшю, а повсякденним засобом пересування між населеними пунктами вважається ласим шматочком для будь-якого виробника ПЛМ. Адже ринок там неосяжний. За російським законодавством човни з двигунами потужністю до 10 к.с. реєстрації не підлягають. Ось тому виробники і змушені випускати найпопулярніші і затребувані моделі, свідомо зменшивши умовний показник з 10 к.с. до 9,8 кінських сил, щоб купити їх ПЛМ змогли якомога більше охочих.


Країни виробники

Де роблять човнові мотори відомих світових брендів часом з великими труднощами можуть дізнатися / визначити тільки досвідчені експерти водно-моторного ринку.

Адже, якщо взяти для прикладу, ПЛМ Сузукі то певна частина модельного ряду робиться безпосередньо в самій Японії, а частина моделей сходить з конвеєра офіційного представництва в Таїланді.

з більшістю японських і американських брендів така ж ситуація. Заводи японської Ямахи є і в Японії, і у Франції. А споконвічно американський бренд Mercury має потужні виробничі лінії в Бельгії і в Мексиці.
Ну і Китай не відстає від світових виробників і вже давно налагодив виробництво і бензинових, і електричних човнових моторів. І найчастіше це досить непогані продукти. Чого вартий відомий у всьому світі і в Україні, в тому числі, такий виробник бензинових двигунів, як Parsun. Продається давно і в великих кількостях, відгуків в мережі інтернет маса, і більшість з них позитивні.


Після покупки PLM

Як перевозити човновий мотор компанія-виробник зазвичай вказує в технічному паспорті: на лівому боці, або на правому боці.
Нехтувати цими інструкціями не варто, тому що при неправильному перевезенні з двигуна може почати витікати бензин, паливна суміш, або масло для човнових моторів.

Все бензинові човнові двигуни, які представлені у великому каталозі нашого Інтернет-магазину ОПТИМУС комплектуються докладними інструкціями з експлуатації та обслуговування російською мовою. І, звичайно ж, там є окремий важливий розділ: як встановити двигун для човна на транец човни, катери або прогулянкової яхти. Досвідчені водномоторнікі не рекомендують це робити безпосередньо на воді, тим більше над глибиною. Якщо мотор випадково впаде в воду, для його реанімації Вам доведеться везти ПЛМ на станцію техобслуговування, і платити за його ремонт.

Звідси випливає друга порада: реально оцінюйте свої власні сили, перед тим як приступити до установки човнового двигуна на транец. Можливо, Вам для цього буде потрібно чиясь допомога. І не варто забувати, що, однакові по потужності в кінських силах, 2-х тактний бензиновий двигун для човна і 4-х тактнікі важать по-різному. Часом чотиритактні майже в 2 рази важче двухтактників.


Обкатка ПЛМ

в докладної покрокової інструкції розміщеної в кожному «Керівництві по експлуатації» детально розписано: як обкатувати двигун для човна (скільки годин за часом і на яких конкретно оборотах).
Завдяки цій інформації самостійно впоратися з обкаткою свого підвісного двигуна внутрішнього згоряння, купленого в нашому Інтернет -магазин ОПТИМУС, спокійно може навіть новачок. Так само, з докладним планом обкатки ви можете познайомитися в одній з наших статей «обкатування нового човнових моторів» .

Поділитися у соц. мережах

Коментарі

Написати коментар

Рекомедовані статті