• Про нас
  • Доставка і оплата
  • Гарантія та сервіс
  • Статті та огляди
  • Контакти
  • Акційні товари

Як вибрати човен. Частина 3

Дата: 20.03.2021 Переглядів: 24199 Коментарі: 0

Ще одним важливим критерієм вибору, з яким стикаються покупці моторних човнів - вибір плоскодонного човна або кільового (кіль - це спеціальний надувний балон на дні човна, який перебуває під днищевим настилом і видавлює дно човна, надаючи йому трикутну форму). І тут все буде залежати не тільки від суми, яку ви хочете витратити (кільової човни в 1,5 рази дорожче), а й від потужності вашого мотора, і від місць в яких ви будете експлуатувати човен. Немає сенсу купувати кільовий човен при потужності мотора 2,5-4 к.с. - Ви не помітите жодної різниці. Якщо Ви плануєте крім човна купити човновий мотор потужністю від 5 к.с і вище, то варто задуматися, брати плоскодонку або кільовку. Але також потрібно розуміти на яких акваторіях Ви будете переміщатися. Малі та середні річки - плоскодонка з мотором середньої потужності (5-10 к.с.), великі ріки, водосховища, море - плоскодонка або кільова. У кільового човна є ряд переваг - вони більш стійко тримають курс при великих і малих швидкостях, не потрібно постійно підрулювати, легше проходить хвилі розрізаючи їх кілем. При цьому більш стійка на хвилях, але важить більше, збирається складніше і довше. Моторна плоскодонка при малих потужностях двигуна легше виходить на глісер (ковзання по гладі води і при цьому мала витрата бензину), але при русі на хвилях не реже їх, а вдаряється днищем. При малих швидкостях потрібно постійно підрулювати, збирається такий човен швидше і легше.

Також, для деяких покупців буде важливим критерієм вибору - діаметр балона або висота борта. Від цього параметра залежить вантажопідємність і що більш важливо - здатність захистити човен від попадання води при веслуванні або хвилях. Відповідно, чим більше діаметр балона, тим менше води потрапляє при русі по хвилях.

Матеріал човна - для багатьох важливий параметр вибору, але насправді не дуже істотний. На сьогоднішній день, майже всі човни виробляються з армованого 5-ти шарового ПВХ (полівінілхрорід) - синтетичний матеріал. Середній шар - це основа, складається з нейлонової переплетеної нитки і створює міцність для всієї конструкції (тому ПВХ називають армований матеріал). Є у цієї конструкції верхній і нижній шар, який якраз і складається з ПВХ, а між верхнім шаром ПВХ і основою, і нижнім шаром ПВХ і основою знаходиться ще по одному сполучному шару, завдяки якому ПВХ приклеюється до основи. Тому матеріал називається 5-ти шаровий. Сам по собі ПВХ дуже міцний матеріал - навіть якщо Ви поріже верхній шар гострим предметом, то основа і нижній шар збережуть герметичність балонів. Очеретів такий матеріал абсолютно не боїться, а також не боїться складання та розкладання, не гниє, слабо схильний до впливу солоної води, агресивних середовищ, ультрафіолету, за ним легко доглядати - протерли ганчіркою від води і все. Для різних човнів використовують матеріал різної щільності, по суті товщина матеріалу. Для гребних використовують від 600 до 950 г/см2, для моторних 850-1100 г/см2 - просто матеріал повинен витримувати підвищені навантаження при русі на моторі і удари об хвилі. І немає сенсу гребні човни робити з матеріалу щільністю 1100 г/м2 - човен вийде важкий і дуже дорогий.

Ну і останній критерій вибору човна це набір встановлених аксесуарів на самому плавзасобі:

  • Ручки - зручні для перенесення човна - досить 2-х для гребних човнів і 4-х для моторних
  • Привальний брус - гумова накладка на зовнішній борт човна по периметру - важливий аксесуар для захисту матеріалу човна, якщо ви часто прив'язуєте човен до пірсу і вона на хвилях може тертися бортом об пірс пошкоджуючи матеріал, а у всіх інших випадках - просто зайва трата грошей
  • Ковзаючі сидіння - може бути бонусом, тому що дозволяють регулювати відстань між пасажирами, а при русі на моторі Ви можете присунутися або відсунутися від румпеля для більш зручного управління
  • Наявність в носовій частині якірної канавки, або якірного ролика - дозволяють стравлювати і піднімати якір не пошкоджуючи матеріал тертям по ньому якірної мотузки.
  • Клапана автоматичного регулювання тиску в балонах - не потрібно стежити за тиском повітря в балонах в сонячну погоду (як відомо повітря розширюється при підвищенні температури, що створює надмірне навантаження на шви в човні), а при відсутності таких клапанів, потрібно обов'язково стравлювати повітря через клапан для накачування, якщо Ви хочете, щоб Ваша човен служила Вам дуже довго.

Ось, мабуть, найосновніші критерії вибору надувного човна. Купити надувний човен з великим вибором виробників і з доставкою по Україні в усі населені пункти Ви можете в нашому інтернет-магазині Оптимус. Вибрати собі і купити надувний човен Ви можете перейшовши в КАТАЛОГ НАДУВНИХ ЧОВНІВ .

Поділитися у соц. мережах

Коментарі

Написати коментар

Рекомедовані статті